Интервю с Лъчезар Стоянов - Имам страст към комикса

Ти имаш отношение към книгите и особено много към комиксите, защото обичаш да рисуваш комикси. Разкажи над какво работиш в момента? 

В момента работя върху комикс, чието действие се развива във фентъзи свят и се разказва за три героя, които съдбата ги среща и чийто съюз ще реши хода на събитията.

Кое те провокира най-много в създаването на комикс - измислянето на ефектия кадър, изработването на детайла или пресъздаването на сюжета? 

Това което ме привлече към комикс изкуството е възможността да разказвам истории в рисунки. В началото, това коете ме дръпна към рисуването първоначално беше възможността да прехвърля всичките си фантазии в главата на парче хартия с молив, но после любовта ми към разказването на истории и развиването на свят, сюжет и персонажи, доведе до страстта ми към комикса.

Провокира ли те концептуалното изкуство и залагаш ли на нови идеи в рисунъка? 

Опитвам се да бъда иновативен до степента да ми върши работа за историята. Никога не съм подкрепял идеята "да измислим нещо ново в името на това да е ново". Всичко, което измислям, било то ново или старо, се стремя да бъде в полза на историята, която разказвам.

Книгата комикс ли е любима за теб или има още много за споделяне? 

Бих казал, че ми е любима да я правя, но съм чел всякакви видове литература, като криминална или биографична или поезия, историческа и тн. Но комикса е това, за което си мисля, като си лягам и това, за което си мисля, като ставам.


Повода за интервюто е новата корица, която създаде. Интересно ли е да създаваш рисунък към литературен текст?

Ново преживяване е определено, защото когато рисувам свои проекти, тогава сам съм си шеф, докато в този случай моято работа беше да разбера, какво се търси в задачата. Мисля че добре се получи! 

Като художник провокира ли те това, че работиш над още две корици за същата поредица? 

Провокираме доверието, което авторката ми гласува и това да не го предам. Също така, както казах по-горе, новото преживяване е нещо, което също ме мотивира. Важно е за един творец, независимо, в коя среда на изкустовто се подвизава, да черпи опит и вдъхновение не само от сцената, която е избрал. Света е голям и има много в него.

Каква трябва да бъде корицата - практична и грабваща идея или това е само началото на работата ти по нея? 

Зависи какво се търси. Всяка рисунка, без значение дали ще е корица или не, има някаква цел. Една детска рисунка с къщичка и слънце с три човечета стоящи до къщичката, има за цел да покаже обичта на детето към родителите си, целта на рисунките в комикс имат за цел да разкажат история, а целта на тази корица беше да докара атмосфера и настроение, които да се предпоставка за историята, която се разказва в книгата. От там нататък самото рисуване, като детайл, цвят, реализъм и тн., те също трябва да отговарят на целта.

За книгите като част от нашият свят - как виждаш тяхното бъдеще? 

Разказването на истории винаги ще бъде важна и нужна част от нашият живот, независимо, колко далеч в бъдещето стигнем. Има много хора, които имат какво да разкажат и много хора, които да прочетат техният разказ и да го изживеят.

 

Има ли книги, които би искал да илюстрираш? Сюжети, които са те грабнали и си видял нарисувани? 

Хмм, тях по-скоро ги използвам за материал, от който да черпя вдъхновение за моите сюжети. Но както работата ми по тази корица беше интересен и обогатяващ опит, така и някое друго заглавие, най-вероятно ще има подобен ефект. Може да се пробвам по "Властелина на пръстените" да нарисувам нещо, някой ден. 

Има ли книга, която си запомнил през годините като по-значима за теб? 

Уфф, да беше една хахах! Както казах Властелинът е една от тях, Кръстникът, исторически текстове и литератури за Тамплиерите и Кръстоносците, Хари Потър, светът на диска на Тери Пратчет и още много. 

No comments:

Най-четени материали