10 любопитни факта

Когато попадаме сред нови хора и влизаме в запознанства общата култура ни помага да организираме елементарните основи на общуването. Младата госпожица, с която се запознавам тази вечер учи Икономика. Какво да си говоря с нея, когато аз съм инженер? Бързо сканиране на познанията ми по икономика - дума не мога да обеля и започвам да търся моя тема, в която да подхвана разговора. Подемам нещо за интересните технологии, но дамата не подхваща активно, защото тя си няма и идея от технологии, поне не от технологичната част на технологиите. Принудени сме да търсим общи теми - изкуство, например. Дамата отегчено си намира друг събеседник за разговор, който поне разбира нещо от изкуство.  Кофти тръпка, гаджето беше готино.

Стигам до заключението, че са ми липсвали няколко любопитни факта от нейната област, върху които да завържа разговора. Да попитам това така ли е, вярно ли е, че... А какво всъщност е... Знаеш ли, че съм чувал нещо подобно... И там тя словоохотливо ще се разприказва, защото й се случва достатъчно рядко да я питат какво мисли по някакви въпроси. Още по-малко в нейната собствена област. Ако бях подкарал разговора така след пет години синът ни може би щеше да се казва Михаил. Сега липсата на няколко любопитни факта уби идеята за Михаил и постави в зародиш идеята за Иван. Животът е така многолик!

Затова възникна хрумка - 10 любопитни факта от различните области. Всъщност е много лесно. 10 художници и картини, 10 литературни постижения, 10 известни сгради в света, 10 факта за психоогията на човека. Тези десетки няма да ми помогнат в интелектуален план особено много, защото не изчерпват по никакъв начин полетата, които съм си набелязал, но помагат в общуването. Освен това там, където ми е по-интересно мога да ги направя 20. Мога да прочета и допълнителни информации. А и се намират много лесно - 10 най-продавани книги в света, 10 начина да отслабвем, 10-те най-големи открития на 20 век, 10 факта за автомобила и т.н.

В общуването има по-активни и по-пасивни участници. Има хора, които обичат да говорят и хора, които трудно подхващат каквито и да било теми.  Ето защо правилото за 10-те любопитни факта може да помогне. Скъсяването на дистанцията между мълчанието и първите няколко изречения може да разкрие пред вас много интересни събеседници или да постави основите на Михаил или Иван, за които споменахме.

No comments:

Най-четени материали