Афоризми и мисли

*
Намирам телевизията за много ценна от образователна гледна точка. Всеки път, когато някой включи телевизора аз отивам в съседната стая и чета книги.
Гручо Маркс
*
Книгата е единственото място, където можете да наблюдавате крехка мисъл без да я счупите или да срещнете експлозивна идея без страх, че ще избухне в лицето ви. Тя остава едно от малкото райски места, където човешкият ум може да получи едновременно провокация и уединение.
Едуард Морган
*
Хубавата книга няма край.
Р.Д. Къминг
*
Стойността на книгата може да бъде измерена по това, което можете да отнесете от нея.
Джеймс Брайс
*
Всеки, който казва, че има само един живот явно не знае как да чете книги.
Неизвестен автор
*
Има огромна разлика между нетърпеливият, който иска да прочете книга и умореният, който иска книга за четене.
Г.К. Честертон
*
Книгите са най-тихите и най-постоянните приятели. Те са най-достъпните и мъдри съветници както и най-търпеливите учители.
Чарлз Елиът
*
Винаги трябва да четете нещо, което да ви представи в добра светлина ако умрете на средата.
П.Дж. О`Рурке
*
Човекът, който не чете хубави книги няма предимство пред този, който не може да ги чете.
Марк Твен
*
Книгата е като градина, която носиш в джоба си.
Китайска поговорка
*
Книгите ни ни приемат в душите си и ни представят собствените ни тайни.
Уилиам Хазлит
*
Мръсната книга рядко е прашна.
Неизвестен автор
*
Книгите показват на човека, че неговите така оригинални мисли не са нищо ново.
Ейбрахам Линкълн
*
И най-малката книжарница съдържа повече стойностни идеи отколкото са представени в цялата история на телевизията.
Андрю Рос
*
Не съм срещал трудност, която един чес четене да не смекчи.
Чарлз дю Секонда, Барон дю ла Бред е дю Монтескю
*
Фикцията разкрива истини, които действителността прикрива.
Джезамин Уест
*
За да изберета хубава книга разгледайте списъка със забранените.
Джон Айкин
*
Книгите могат да бъдат опасни. Най-добрите трябва да носят етикет "Това може да промени живота ви.".
Хелън Ексли
*
Ако не прочетете онова, с което не сте съгласни тогава как ще добиете по-добра представа за онова, в което вярвате? Най-стойностните неща за четене са онези, които поставят под въпрос нашите собствени убеждения.
Неизвестен автор
*
Книгите не са направени за декорация, но са най-красиват адекорация за един дом.
Хенри Уърд Бийчър
*
Да четеш означава да вземеш назаем.
Георг Кристоф Лихтенберг
*
Затворената книга не е нищо повече от пречка.
Томас Фулър
*
Когато четете класика не виждате вътре повече от това, което сте видели преди. Вие виждате в себе си повече от преди.
Клифтън Фадиман
*
Никой не е стъпвал два пъти в една и съща река. Дали има някой, който да е стъпил два пъти в една и съща книга?
Марина Цветаева
*
Лекарство за душата.
Надпис на входа на библиотеката в Тива
*
Книгите са фарове издигнати в голямото море на времето.
Е.П. Уипъл
*
"Кажи ми какво четеш и аз ще ти кажа кой си" е много вярно, но ще те опозная много по-добре ако ми кажеш какво препрочиташ.
Франсоа Мориак
*
Книгите са балсамирани умове.
Бовее
*
Деля читателите на две групи: онези, които четат за да помнят и онези, които четат за да забравят.
Уилиам Лайън Фелпс
*
Нищо не си струва четенето ако не изисква буден ум.
Чарлз Дъдли Уорнър
*
Имам приятели, чието обкръжение е прекрасно за мен; те са хора от най-различни страни и възрасти; отличени във война, политика и думите, лесно е да живееш с тях, винаги са ми на разположение.
Франческо Петрарка
*
Колкото е хубаво да наследиш библиотека, по-хубаво е да събираш такава.
Августин Бирел
*
Да четеш без да размишляваш е като ядеш без д ахраносмилаш.
Едмънд Бърк
*
Къща без книги е като стая без прозорци.
Хайнрих Ман
*
Той хранеше духа си с хляба на книгите.
Едвин Маркхам
*
Харесва ми да се губя в умовете на други хора. Книгите мислят вместо мен.
Чарлз Ламб
*
Мъдрият човек чете както книги така и самият живот.
Лин Ютанг
*
Често изпитвам странно удоволствие да общувам с древн ии съвременни мъртви, които продължават да живеят и да говорят прекрасно в своите трудове. Съседите ми често ме намират за самотен, но точно в тези моменти аз съм в компанията на пет стотин неми всеки от които за мое удоволствие споделя своите идеи с мен посредством някакви знаци - също толкова интелигентно колкото и жив човек ще го направи като говори с мен.
Лорънс Стърн
*
Никога не давайте книги на заем, защото никой не ги връща. Библиотгеката ми е съставена от книги, които приятели са ми дали на заем.
Анатол Франс
*
Този който дава книга на заем е идиот. Този, който връща книга взета на заем е още по-голям идиот.
Арабска поговорка
*

1 comment:

Anonymous said...

Аз пък телевизията въобще не я намирам за ценна, поне тази в българия. А инче книгите там е истината. Например иам едно сайтче мъдрисимо там темите са супер, стихотворения и цитати, отбрани и погредени по тематика

Най-четени материали