Читателски вкусове

Спомням си от разговори с различни хора техните предпочитания към книгите. Веднъж една библиотекарка ми каза така "ако книгата няма плът и не е дебела не ми е толкова приятно, защото аз искам да се потопя в действителността й, искам да потъна в книгата и да й се наслаждавам максимално дълго".

Една позната инженер пък ми каза "Нямам време за четене и затова харесвам кратките книги. Искам да се посмея и да претичам през книгата набързо, защото нямам време да се връщам към нея".

Една друга позната пък ми каза "обичам книгата да ми предлага интересни мисли - дълга или къса е книгата за мен няма значение стига тя да изразява с точните думи интересни неща."

Имам и един приятел, който вади Енгелс и ми казва "Не гледай коя е книгата, защото не това е важно, но виж само това едно изречение... Съвършенство!" Изречението наистина е страхотно.

Имам познати, които казват "Ако книгата не носи полезна информация то тя е пълна загуба на житейско време".

Една жена ми каза "ако книгата е написана на лесен и достъпен език не ми е приятна. Аз искам да се блъскам в текста, защото това ме обогатява."

Има и хора, които казват "ако книгата излишно много усложнява речево съдържанието при положение, че същите неща могат да бъдат казани по-простичко не ми е приятно да я чета".

Какви са читателските вкусове? Най-разнообразни! И това е най-забавната част, защото винаги когато някой препоръчва на свой приятел книга то той наистина е убеден, че тя е хубава. Приятеля му може да харесва съвсем различни неща. Или както някога една дама сподели "Всички казват, че "100 години самота" е чудесна книга, а аз изкарах цели сто години в самота докато я прочета и бях много разочарована."

No comments:

Най-четени материали