Интервю с Ани Михайлова - Трайният отпечатък на приказките

През годините ти постоянно бе на екран и на сцена. Много голяма част от времето си отдели и на книгите. От къде извира любовта към изкуствата и познанието? 
Любовта към изкуството е възпитано у мен от родителите ми. И двамата са много артистични, макар и да не работят в тази сфера. Много ме водеха на куклен театър, като дете, на цирк... Като поотраснах започнаха да ме водят на по сериозни постановки, кино... Корените на обичта ми към познанието пак трябва да се търсят в детството...Четяха ми много книжки с приказки, а майка ми дори ми ги играеше и спомените ми са свързани с това че много се забавлявах.
 

Кои книги ти бяха най-полезни? 
Която и книга да отворите все ще е полезно. В различните етапи от живота ми, различни книги са били полезни за мен... Но най-траен отпечатък са оставили приказките.
 
Има ли книги, които с охота би препоръчала? 
Препоръчвам приказките на различните народи (индийски, африкански, японски) защото ви запознават с културата, естетиката, светоусещането на хората от различни краища на света. 
 

Водят ли книгите по пътеката на емоционалната зрялост или тя идва от други неща?
Емоционалната зрялост се определя от много фактори, но книгите помагат на човек да осъзнава емоционалните си състояния и респективно да ги овладява.
 
Книгите еволюират във времето - какво е отношението на хората към тях според теб?
Еволюцията е естествен процес и хората като обект на еволюционните процеси също се променят - това се отнася и до отношението към книгите. От дистанцията на времето ще може да се определи дали тези процеси са еволюционни или деволюционни. 
 
Ти насочи много енергия в областта на психологията. Само там ли е фокуса или се разширява до цялата хуманитаристика - естетика, логика... 
Професионално усилията и енергията си насочвам към актьорската работа и научната дейност.

 
Имаш ли забавна случка с книга? 
Два пъти си купувах една и съща книга, която загубвах на различни места. 
 
Опиши ми библиотеката си? 
Библиотеката ми е голяма и много разнообразна... От книжки с приказки до квантова физика.  
 
Коя е онази една книга, която би взела със себе си, ако знаеш, че тръгваш и може да не се върнеш? 
Много ми е трудно да избера само една книга... Но може би... Мечо Пух!
 

Какво е бъдещето на книжното тяло според теб? 
Книгите ще ги има докато има човечество. Вярвам че винаги ще има хора, които биха чели книги с удоволствие.

Интервюто взе Хелиана Стоичкова

No comments:

Най-четени материали