Да се разкардашиш

Предполагам, че това не е нановосъчинена дума, но за мен беше нова. Няколко мили дами се забавляваха с това как една съседка се била разкардашила в дома на сина си. Бре, бре... И какво направила попитах аз с леко недоумение. То вземе, че ти стане любопитно, а те избухнаха в смях като наблегнаха на това, че пеньоара е много важна част от разкардашването.
- Не може да се разкардашиш като хората ако не си по пеньоар. - ми обяснява едната - Трябва да се запотиш, да се разхвърляш, да се разчорлиш малко. Като се прибере сина ти да види колко много работа си свършила. Снахата да се стегне малко, къщата да светне. Да сготвиш нещо вкусно за вечеря, да му изгладиш дрешките, да му прибереш чехличките. Син ти е.
- Добре, де, - любопитствам аз - тя тая снаха няма ли лекинко да се пообиди?
- Абе снахата я остави сега, нали питаше за разкардашването...



Сега виждам, че гугъл ми изкарва само един сайт, на който е използвана тази дума и тя е руска. Чудно ми е какво означава на руски. Не откривам достатъчно за да да разбера значението й ако въобще съществува. Чухме я в Петрич. По повод на този пост получих още едно тълкование на думата и то е "да се настаня удобно".

No comments:

Най-четени материали