Интервю със Стилиана Ангелиева - Читателите искат все по-качествена литература

Книгите са един необятен свят, в който човек може да потъне и то с удоволствие. Помните ли пъвият момент, когато изпитахте това чувство?
За първи път се потопих в Света на книгите, когато работех като доброволец едно лято в местната ни библиотека докато съучениците ми играеха на вън аз подреждах книги и чистех рафтачета на библиотеката. След тази ваканция аз вече не бях същата. Отношението ми към книгите беше променено и гледах на тях като на скъп кристален сервиз така е и до днес. Същата година баща ми ме запозна с Чарлз Дикенс и неговият Дейвид Копърфийлд. Бях като омагьосана след прочита на тази книга. Казах си един ден ще живея в Англия. Да, ето случи се вече 17 години живея в Англия и ако си мислите, че в къщи имам книги само на английски не не така имам над три хиляди книги на български език от най различни жанрове. По време на пандемията ми дойде идеята да създам мобилна българска библиотека за всички българи живееещи около мен или по точно West Yorkshire. С маска и отворен прозорец подавах торбички с книги на всеки който ме потърсеше.

Кой е по-прогресивен - младите автори, които напират да впечатлят публиката или утвърдените автори?
Младите автори за мен са по прогресивни. Специално съм по-впечатлена от тях и веднага давам и пример с младата авторка Йоана Вълчева. След прочита на една от нейните книги си казах "ей чужбинска работа". В последствие от нея разбрах че за да постигне този резултат е пътувала и три години е правила проучвания. Книгата се казва "Пратеник на полумесеца". Толкова задълбочен сюжет до най-малката подробност. Описанията доста ме впечатлиха. Днес по-младите автори имат тази възможност да пътуват повече и да правят своите проучвания. От там идва че прогресират повече, което плюс за нас читателите.

В литературата има ли място за експерименти? Толкова много книги сте прочели сигурно имате наблюдения.
В литературата има много място за експерименти. Дори младите автори го доказват в момента и правят абсолютен бум в книгоиздаването.

Колко време отделя от от живота си един човек, който обича книгите според вас?
Спецално аз поради обстоятелствата отделям цялото си време на книгите и си лягам с тях. Със семейството ми много обичаме да обикаляме по книжарници базари за книги.

Личното ви усещане на къде вървят литературните вкусове какво е?
Различни хора различни литературни вкусове. Но забелязвам, че читателите все пове изискват качествена литература и не пестят средства за това. В моето семейство имаме отделен бюджет за книги. Децата ми са малко по модерни вече. Те четат повече на електронен носител докато аз съм от старата генерация и предпочитам да помириша и пипна. Книгите са моят свят и живот.

Интервюто взе:
Хелиана Стоичкова

No comments:

Най-четени материали