Празнично настроение

Днес получавам много забавни коментари за празничното настроение. Аз цял ден се забавлявам с Пулицър в очакване на утрешната трапеза, жив глад ме мори, защото днес не било празник. Чудя се какво да си сготвя понеже утре и без това само за готвене и ядене ще мислим. Но ето истината е, че моят дълъг ред с наградите на Пулицър предизвиква в читателите напрежение и темата за трапезата...

Имам една "Съвременна готварска книга" на Пенка Чолчева от 1966-та. Около 600 страници е и цялата е изписана в празните полета с допълнителни рецепти - с тънък молив и типичният за някогашното 4-то отделение почерк. Не може да не сте виждали колко старателно някои баби и дядовци ваят буквичките - следят да не сгрешат и са уникално чаровни.  В мойта книга са добавени рецепти от плодов кекс до аспержи пържени с червен пипер и масло.

На такива страници уникати можете да откриете следните чаровници - "захър", "магданос", "гликоза", "полвина", "копар". Но не мога да не призная, че това я прави още по-ценна за мен. Не е зъдължително да те интересува как се пише захар - важното е, че е сладка...

Имам си подарък и от друг читател - с голямо великодушие ми е предал една рецепта за крем.

В навечерието на коледните и новогодишните празници и аз смятам да се отдам на кулинарни удоволствия и веселба. Както и четене на моята чаровна, претъркана от употреба готварска книга.

Весели празници!

No comments:

Най-четени материали